Do této kategorie patří kluci a holky ve věku 9-10let .

Zápasy se hrají na šířku hřiště systémem 7hráčů v poli + brankář.

Od března trénujeme venku na našem travnatém hřišti 3 x týdně (z toho 1 den je zápas).

V zimním období chodíme 2x týdně do tělocvičny 28.ZŠ v našem areálu.

Při trénování se snažíme dodržovat tato doporučení:

9-10let

Charakteristika

  • prodlužuje se doba soustředění, začíná mít více svou hlavu
  • již celkem týmová orientace, stále častěji se objevuje záměrné přihrávání
  • stále ještě v pohybu, ale už ne tak horečnatě, schopnost plánovat, korigovat tempo
  • pohlaví již se začínají vyvíjet separátně
  • začínají to brát vážně, i když je to zatím stále hra
  • milují dresy, náležitost k týmu
  • chtějí hrát a ne čekat
  • schopnost sekvenčního myšlení (A přihrává B a B přihrává C, takže míč se dostal od A k C )
  • potřebují důvod pro danou činnost, vysvětleme jim proč se co dělá, nacvičuje
  • §velký rozvoj motoriky .... rychle se učí novým věcem. Je to způsobeno zpomalením růstu při stálém rozvoji relativní síly, výbušné síly, koordinačních schopností, zvyšování kapacity plic, funkce srdce i krevního oběhu
  • silnější, vyspělejší hráči mohou dominovat, to ještě nic nemusí vypovídat o skutečných kvalitách hráče
  • začátek abstraktního myšlení, mohou začínat chápat ofsajd, ale při hře na něj stejně zapomenou
  • začínají cítit větší odpovědnost, po prohraném zápase mohou brečet
  • dospělí vně rodiny stoupají na významu
  • §někteří začínají trénovat, zkoušet sami od sebe, bez povelu ..... to samozřejmě podporujeme, pochválíme, uvedeme jako dobrý příklad
  • §něco jim říká trenér, něco rodiče, ale oni mohou nakonec dát na kamaráda

    Tréninková jednotka

  • každý svůj míč #4
  • 2 x týdně kolem 1:15
  • malé formy fotbalu 1/1, 2/2, 3/3, 4/4, pozvolna více
  • rozcvička už raději povinně
  • pitný režim
  • čtverec, trojúhelník
  • úvod do individuální přípravy brankářů

  • doplňkové sporty ( basketbal, házená, ... )
  • na konci tréninku kompenzační cvičení pro správný růst těla a zapojení svalů, které mají tendenci k oslabování a zkracování !!!!!
  •  

  • Hlavní cíl
  • individuální rozvoj ( koordinační schopnosti, dlouhodobá vytrvalost, rychlost na základě frekvence pohybu a výbušné síly dolních končetin, herní činnosti )
  • zábava
  • prohlubování spolupráce, položit základy fotbalu

    Taktika

    Rozvoj předešlých:

  • 1/1, krytí míče, tlak na hráče s míčem
  • seznamování se všemi posty, univerzálnost
  • úvod do konceptu 3 základních situací ve fotbalu: máme míč, nemáme míč, něco mezi
  • prohlubování znalosti pravidel ( výkop od brány, rohový kop, výkop, vhazování )
  • úvod do přihrávání, spolupráce, návrat ke své bráně při ztrátě míče
  • hranice hřiště

    Nové:

  • bránění 1/1
  • útočení 2/1
  • přehled ( hlava nahoře )
  • hrát rychle, ale vždy s nějakým záměrem, nenakopávat míč nazdařbůh
  • §nácvik základních standardních situací ( kop od branky, kop z rohu, vhazování z hlediska obranné i útočné fáze )

    Technika

    Rozvoj předešlých:

  • §vedení míče
  • přihrávání už i vzduchem, tedy i zpracovávání
  • střelba různými částmi nohy, po různých situacích( běžecký souboj, ve hře .... )
  • zvedání míče, žonglování
  • zpracování míče po zemi, po odrazu
  • úvod do hry hlavou